دریافت اقامت دائم پس از مهاجرت تحصیلی به کانادا

بازدید: 1295

 

هرچند هنگام دریافت ویزای تحصیلی می بایست به افسر مهاجرت از بابت بازگشت به کشور مبدأ اطمینان داد، اما اگر بتوانید به صورت قانونی در کانادا مقیم شوید، مغایرتی با شرط اولیه دریافت ویزای تان نخواهد داشت. دولت کانادا تحت چند برنامه، زمینه کار پس از فارغ التحصیلی را ایجاد کرده است.

icons8-job-seeker-64.png  مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا:

زمانی که دوره تحصیل خود در کانادا را به اتمام رساندید، مجوز تحصیل شما پس از گذشت ۹۰ روز از زمانی که آخرین دروس یا واحدهای خود را تکمیل کردید، منقضی خواهد شد و اعتبار خودش را از دست خواهد داد (حتی قبل از این که تاریخ انقضای تقویمی مجوز تحصیل شما فرا برسد). این در شرایطی است که دوره تحصیل شما زودتر از موعد و تاریخ انقضای تقویمی آن به اتمام برسد. اما قطعا شما هم دوست دارید که درست مانند عده بسیار زیادی از افراد دیگر، پس از به اتمام رساندن دوره تحصیل خود و فارغ التحصیلی هم در کانادا بمانید و به کار در این کشور بپردازید. در این صورت، باید این نکته را گوشزد کنیم که اگر در حال برنامه ریزی هستید که پس از اتمام دوره تحصیل خود نیز همچنان در کانادا بمانید، باید اطمینان پیدا کنید که یک وضعیت معتبر در این کشور داشته باشید. در ادامه بیشتر درمورد این موضوع توضیح می دهیم.

 جهت واجد شرایط بودن برای دریافت PGWP باید یک دوره آموزشی یا تحصیلی که حداقل به مدت ۸ ماه به طول انجامیده را در کانادا پشت سر گذاشته باشید. اگر این دوره کم تر از ۸ ماه باشد، واجد شرایط دریافت PGWP نخواهید بود. مدت زمان اعتبار مجوز کار پس از تحصیل نیز به مدت زمانی که دوره تحصیلی یا آموزشی شما به طول انجامیده، بستگی دارد. اما اگر این دوره بیشتر از ۲ سال طول کشیده باشد، شما واجد شرایط دریافت PGWP با اعتبار سه ساله خواهید بود.

برنامه Post-Graduation Work Permit Program (PGWPP) به شما فرصت می دهد تا پس از فارغ التحصیلی، مشغول به کار شوید. بدین منظور می توانید از سایت رسمی کاریابی و اداره مهاجرت کانادا استفاده کنید. توجه داشته باشید که استان کبک تنها استانی است که پس از فارغ التحصیلی مستقیما میتوانید از طریق روش مهاجرتی PEQ درخواست اقامت دائم کانادا داشته باشید.

Banner01.jpg

icons8-job-seeker-64.png اکسپرس اینتری Express Entry:

این روش برای نیروی کار متخصص بهترین گزینه دریافت اقامت دائم کانادا است. شما پس از فارغ التحصیل شدن، می توانید پروفایل اکسپرس اینتری Express Entry خود را بسازید و ببینید که آیا تحصیلات، مهارت، سابقه شغلی، و دانش زبان شما برای پذیرش در مجموعه های شغلی کانادا مفید است. نامزدهای برتر این مجموعه، برای اقامت دائم دعوت خواهند شد.

 این سیستم، بر اساس معیارهای مختلفی که شامل سن، مدارک تحصیلی، تجربه کاری، سطح زبان، پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای کانادایی (در صورت وجود)، انطباق پذیری و همینطور تمایل به کار و زندگی در کانادا، یک امتیاز منحصر به فرد به متقاضیان اختصاص می دهد و بر اساس امتیازی که به دست آورده اند، آن ها را رده بندی می کند. قرعه کشی Express Entry معمولا هر دو هفته یک بار انجام می شود و در هر قرعه کشی تعداد مشخصی از افراد دعوتنامه یا ITA کانادا را دریافت می کنند. به طور کلی، هر استان معیار و امتیاز مورد نظر خودش را در نظر می گیرید و حتی ممکن است افرادی که دارای ۳۰۰ امتیاز در پروفایل CRS خود هستند را نیز پذیرش کند. اما به طور کلی، در صورتی که امتیاز CRS بین ۴۴۰ تا ۵۰۰ باشد، امتیاز ایده آل و مناسبی برای دریافت ITA و بعد از آن PR کانادا در یکی از استان های بزرگ این کشور محسوب می شود.

Express Entry سیستم مهاجرت اقتصادی اصلی کانادا محسوب می شود که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. این سیستم برای ارائه یک سری مزیت به دانشجویان فارغ التحصیل شده ی بین المللی طراحی شده است که دوره تحصیل خود را در کانادا به اتمام رسانده اند. بنابراین، می توان گفت اصلی ترین روش اقامت پس از تحصیل در کانادا از طریق این سیستم فراهم شده است. یکی از مهم ترین تغییراتی که از ابتدای ابداع این روش در آن ایجاد شده است، اضافه شدن ۳۰ امتیاز در پروفایل CRS برای افرادی بوده است که دوره تحصیل خود را در کانادا تکمیل کرده باشند. با این وجود، این افراد قبل از این که واجد شرایط برای دریافت دعوتنامه شناخته شوند، باید برای یکی از سه برنامه مهاجرت اقتصادی فدرال نیز واجد شرایط تشخیص داده شوند و سپس وارد سیستم Express Entry شوند تا بر اساس سیستم جامع رتبه بندی و یا همان Comprehensive Ranking System واجد شرایط تشخیص داده شوند. از آنجایی که اداره IRCC با افت تعداد مهاجران مواجه شده است، از سال 2022 تعداد دعوتنامه های ارسالی به متقاضیان را دو برابر افزایش داده است تا حداقل بخش کمی از کمبودها و ضررهای ناشی از ویروس کرونا در سال 2020-2021 را جبران کند.

icons8-job-seeker-64.png نامزدهای ایالتی:

تقریباً تمامی ایالت های کانادا نیاز به افراد دارای مهارت، آموزش، و سابقه کاری دارند. ارتباط با ایالت های مختلف برای گرفتن دعوتنامه شغلی، بالاترین امتیاز را براش شما داشته و موفق به کسب اقامت دائم کانادا خواهید شد.

زمانی که در حال فکر کردن به اخذ اقامت دائم کشور کانادا برای دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی از طریق برنامه های گزینش استانی هستید، لطفا علاوه بر استانی که دوره تحصیل خود را در آن سپری کرده اید و در آن فارغ التحصیل شده اید، استانی که تمایل به زندگی و کار کردن در آن دارید را هم در نظر داشته باشید. چرا که نکته قابل توجه در این است که برخی از استان های کانادا این اجازه را به متقاضیان می دهند که حتی در صورتی که در یک استان دیگر فارغ التحصیل شده اند نیز اپلای کنند. البته، بدیهی است که برخی دیگر از استان های کانادا هم این اجازه را فقط به افرادی می دهند که در همان استان فارغ التحصیل شده باشند.

پس از این که سایر روش های اقامت پس از تحصیل در کانادا را نیز بررسی کردیم و شما کاملا از تمام روش های انجام این کار آگاهی پیدا کردید، روش های موجود در هر استان و شرایط هر یک از آن ها را نیز به تفکیک و با جزئیات کامل شرح خواهیم داد.

ارسال دیدگاه جدید (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد